Jak mieć ciepło w domu, w domku ogrodowym lub w magazynie? - Czym ogrzewać

Dodane: 30-03-2019 09:57
Jak mieć ciepło w domu, w domku ogrodowym lub w magazynie? - Czym ogrzewać dnosi temperaturę panującą w pomieszczeniu, co jest bardzo ważne w okresie zimowym. Poza tym kominek potrafi skutecznie oświetlać pomieszczenie, w którym został postawiony zwłaszcza, jeżeli domownicy chcą w nim po prostu zjeść kolację i obejrzeć jakiś film. Poza tym każdy kominek może stanowić dodatkowy element ozdobny pokoju gościnnego i sprawiać, że będzie on wyglądał bardzo nowocześnie. W tym celu wystarczy po prostu dobrze dobrać kolor i wielkość kominka do ogólnego wystroju pomieszczenia. Nagrzewnice ? różne rodzaje Z pewnością do najprostszych urządzeń grzewczych możemy zaliczyć nagrzewnice, które są wykorzystywane dzisiaj w wielu branżach. Ich konstrukcja jest bardzo prosta, a różnice pomiędzy określonymi typami nagrzewnic są związane zazwyczaj z różnymi paliwami, dzięki którym jest generowane ciepło. Trzeba jednak przyznać, że nawet najbardziej skomplikowane nagrzewnice są o wiele prostsze w swej konstrukcji niż piece olejowe czy wszelkie inne. Z drugiej strony jednak, generowanie ciepła za pomocą nagrzewnic jest bardzo dobrym rozwiązaniem w przypadku dużych przestrzeni, jednak wtedy, gdy chodzi o ogrzewanie domu jednorodzinnego warto zdecydować się na poważniejszą instalację centralnego ogrzewania. Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicyNagrzewnica samochodowa Nagrzewnica ? urządzenie będące częścią samochodu, służy do ogrzewania wnętrza kabiny. Nagrzewnica zbudowana jest w postaci bloku użebrowanych rurek, przez które przepływa gorąca ciecz z układu chłodzenia silnika. Napływające z zewnątrz zimne powietrze przepływa przez nagrzewnicę i po ogrzaniu jest kierowane do wnętrza kabiny. Przepływ powietrza może być wspomagany wentylatorem. Rodzaje systemów regulacji działania nagrzewnicy: W przewodzie doprowadzającym gorącą ciecz do nagrzewnicy wmontowany jest zawór, którym reguluje się przepływ cieczy, a tym samym intensywność nagrzewania Przepływ cieczy nie jest regulowany, cały czas jest maksymalny, reguluje się natomiast sposób przepływu powietrza. Powietrze wpadające z zewnątrz jest kierowane częściowo przez nagrzewnicę oraz bezpośrednio do kabiny, regulacja polega na ustawieniu stosunku powietrza nieogrzanego do powietrza ogrzanego. W niektórych samochodach w nagrzewnicy wmontowana jest grzałka elektryczna zasilana z instalacji elektrycznej samochodu. Zadaniem tego elementu jest ogrzewanie przepływającego powietrza gdy temperatura cieczy chłodzącej jest zbyt niska, np. zaraz po uruchomieniu silnika. Rozwiązanie to powoduje duże obciążenia instalacji elektrycznej. Innym sposobem ogrzewania samochodu jest ogrzewanie postojowe (zw. webasto), które nie pobiera ciepła z układu chłodzenia, ale z bezpośredniego spalania benzyny lub oleju napędowego w wydzielonej do tego specjalnej komorze. W tym systemie ogrzewanie kabiny nie jest uzależnione od pracy silnika. Jest stosowane na obszarach o niskiej temperaturze np. Szwecja, Alaska ale także coraz powszechniej w krajach o klimacie umiarkowanym gdyż pozwala szybciej przygotować samochód do jazdy (topi śnieg), wpływa na mniejsze zużycie paliwa i podnosi żywotność silnika (jednostka napędowa jest rozgrzana - nie występuje efekt tzw. zimnego startu)Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Nagrzewnica_samochodowa